Re: [Linux-ag] Adsl ve Leased Line

From: Murat Aksoy (murataksoy@gmail.com)
Date: Mon 04 Apr 2005 - 10:59:01 EEST

İki adsl bağlantının olduğu ağda içerideki kullanıcıların
bazılarılarını bir çıkıştan diğerleri ikinci çıkıştan internete
çıkarmak için kullandığım yapılandırmayı size uyarlayarak yazıyorum:

Bunların çalışması için iptables,iproute2 paketleri gerekli ayrıca
kernel de birkaç özelliğinde açık(veya modül) olması gerekiyor ( IP
advanced router,IP use netfilter mark value as routing key,bunun
dışında netfilter configuration kısmındaki herşeyi modül olarak
almanızıda tavsiye ederim)

# Mevcut yönlendirme tablolarına ek olarak iki yönlendirme tablosu
daha eklemek için /etc/iproute2/rt_tables dosyasına

201 tablo1
202 tablo2

değerleri eklenir

(Her ihtimale karşı önceki ayarlarınzı yedekleyin)
Yukarıda işlemden sonra çalıştırılacak komutlar:

# NAT
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth2 -s 10.0.0.2 -j SNAT --to 192.168.1.1
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -s 10.0.0.3 -j SNAT --to 192.168.0.1

# Yönlendirme işleminden önce paketler işaretleniyor
iptables -t mangle -A PREROUTING -s 10.0.0.2 -j MARK --set-mark 2
iptables -t mangle -A PREROUTING -s 10.0.0.3 -j MARK --set-mark 1

# Ana yönlendirme tablosundan ayrı iki tablo oluşturuluyor ve bu
tablolar için varsayılan geçitler tanımlanıyor
ip route add 192.168.0.0 dev eth1 src 192.168.0.1 table tablo1
ip route add default via 192.168.0.2 table tablo1
ip route add 192.168.1.0 dev eth2 src 192.168.1.1 table tablo2
ip route add default via 192.168.1.2 table tablo2

#Ana yönlendirme tablosuna ağlar ekleniyor ( Bunlar zaten vardır
eklemeniz gerekmeyecektir)
ip route add 192.168.0.0 dev eth1 src 192.168.0.1
ip route add 192.168.1.0 dev eth2 src 192.168.1.1

# Sistemde bir tane varsayılan ağ geçidi olmalı
ip route add default via 192.168.1.2

# Yönlerdirme tabloları kuruluyor
ip rule add from 192.168.0.1 table tablo1
ip rule add from 192.168.1.1 table tablo2
ip rule add fwmark 2 table tablo2
ip rule add fwmark 1 table tablo1

Daha ayrıntılı bilgi için:
Linux Advanced Routing & Traffic Control Howto: http://lartc.org/howto/