RE: [Linux-ag] Adsl ve Leased Line

From: Serdar ŞANAL (serdar@istas.com.tr)
Date: Mon 04 Apr 2005 - 08:49:29 EEST

Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim. Sanırım tam olarak anlatamadım.
Sistem hakkında biraz daha bilgi vereyim.

Redhat 9 - 1. Makina
eth0 = 10.0.0.1
eth1 = 192.168.0.1
eth2 = 192.168.1.1
Gateway = 192.168.0.2
----------------------

Redhat 9 - 2. Makina
eth0 = 10.0.0.2 (Squid)
eth0:0 = 10.0.0.3 (Mail server)
Gateway = 10.0.0.1
.
.
.
----------------------------
Adsl Modem = 192.168.1.2
Router = 192.168.0.2

Iptables tanımları:

-A POSTROUTING -o eth2 -s 10.0.0.2 -j SNAT --to 192.168.1.1 (proxy' den
gelen istekler adsl üzerinden çıkacak
-A POSTROUTING -o eth1 -s 10.0.0.3 -j SNAT --to 192.168.0.1 (Mail serverdan
gelen istekler LL üzerinden çıkacak)

-A PREROUTING -i eth1 -d 192.168.0.1 -j DNAT --to-destination 10.0.0.3

Şimdi sistem bu halde iken iptables' deki adsl ile ilgili olan SNAT satırı
çalışmıyor. Eğer gateway' i 192.168.1.2 yaparsam LL için olan satır
çalışmıyor. Iptables olan makinaya 2 gateway verdim ama o zaman daha garip
bir durum oldu. Iptables ile DNAT yapılmış makinalara dışarıdan ulaşmaya
çalışınca ulaşamadım. Trace ile izlediğimde routeri geçtikten sonra Adsl'
nin global ip' sine yönlendiğini gördüm.

Sonuç olarak istediğim; Proxy istekleri adsl üzerinden çıkacak, proxy' ye
girmeyip direk MASQ kullanan kullanıcılar adsl üzerinden çıkacak, mail, web,
ftp vb. serverlardan gelen istekler LL üzerinden çıkacak. Bunları yapabilmek
için neler yapmalıyım, teşekkürler.

  _____