RE: [Linux-ag] Adsl ve Leased Line

From: Ayhan HACIOĞLU (ayhanhacioglu@sanovel.com.tr)
Date: Sat 02 Apr 2005 - 15:52:36 EEST

Merhaba ;

Öncelikle kısıtlı bir zamanımda yazmaya çalıştığım bir yanıt olduğundan
kusuruma bakmayın ama en azından gördüklerimi size iletmek istedim;

Linux pc de 3 adet interface olduğunu anlıyorum;

Eth0 yerel ağa, eth1 LL, eth2 Adsl tarafına bakan interface ler,

Adsl modemi bridge modda calıştırmadan, routing kısmında gelen ve giden
tüm paketleri 192.168.1.x e , LL router içinde de aynı sekilde gelen ve
giden tüm paketleri 192.168.0.x interface ine yönlendirmeniz gerek.

Sonrasında Adls ve LL routerin Linux pc ye baglantılarını 2 adet cross
ile yapmanız daha uygun olacaktr.

Localden gelecek 1 adet pc Adsl üzernden Full TCP yetkisi ile cıkacak
diyelim " iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth2 -p tcp -s 10.0.0.5 -j
SNAT -to-source 192.168.1.x "
Eğer localden gelecek başka bir network varsa ( 172.16.1.x ) ve proxy
serverden transparan olarak çıkacaksa öncelikle Linux a statik route
eklenmelidir. Sonrasında ki Rule ise " iptables -t nat -A PREROUTING -i
eth0 -p tcp -s 172.16.1.x/24 --dport 80 -j REDIRECT --to-ports 8080 (
Proxy nin 8080 de calıştıgını ve tarnsparan ayarlaının yapıldıgını
düşünerek)

Sonrasında LL kısmı için " iptables -t nat -A POSTROUTING -m -multiport
-p tcp -s 10.0.0.x --dport 20,21(ftp data ve ftp için udp desteğide
vermek gerek),25,110,443(ssl bankacılık işlemleri),80(full http) -j SNAT
--to-source 192.168.0.x

Aşağıda yazmıs olduğunuz iptables satırlarında hem 10.0.0.x networkunu
kendi başına SNAT ile nete cıkarıyor, hemde MASQ ederek tekrar aynı
işlemi yapıyorsunuz, yani o satırlardan biri olmasa özellikle servis
kısıtlı bu işi yapmak istiyorsanız SNAT ı kullanmanız daha mantıklı
olacaktır. Kernelde Ftp, irc, vs destekleri de acılısta Rc.local
içerisine yazarak yükleyebilirsiniz, daha acıklayıcı yazmamak isterdim
ama vaktim kısıtlı.. iyi çalışmalar umarım fikir verir .