Re: [Linux-sunucu] yük dengeleme

From: m.barış demiray (barisdemiray@yahoo.com)
Date: Sat 23 Oct 2004 - 17:13:10 EEST

--- Ali AYEN <a2@aliayen.com> wrote:

> Merhaba,

> Linux tabanlı bu iş için adanmış bir sunucu ile
> çalıştırdığım yaklaşık 15
> tane sunucu üzerinde yük dengelemesi yapmak
> istiyorum.

Bu iş için LVS (Linux Virtual Server) yazılımını
kullanabilirsiniz.

http://www.linuxvirtualserver.org/

> Sunucuların bazıları Windows bazıları ise Linux.
> Yükünü dengelemek istediğim
> servisler ise POP3, SMTP ve HTTP.

Servislerin bir önemi yok aslında. Çünkü sanal ve
gerçek sunucularıyla beraber çalışacak port
numaralarını tanımlıyorsunuz. Herhangi bir servis
olabilir.

> Destination NAT ile bir şeyler yapılabilir diye
> düşünüyorum ama, bana adım
> adım yardımcı olacak bir belgeye ihtiyacım var.

Bence önce LVS'i düşünerek,

http://www.linuxvirtualserver.org/Documents.html

adresindeki belgeleri inceleyin. Normal işlevin
(DNAT,..) yanında; bir sunucunun 20 saniye içinde
cevap vermemesi halida sunucu grubundan çıkarılması
gibi ek işlemleri elle yapmak zor olabilir.

> Aramaya nereden başlamalıyım?
>

> Tavsiyelerinizi bekliyorum, teşekkürler.
>

> Ali AYEN

İyi çalışmalar.

=====
M.Barış Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.