[Linux-ag] qmail ile procmail kullanmak

From: Goksel Sunar (g.sunar@kocaergroup.com.tr)
Date: Wed 03 Nov 2004 - 09:29:49 EET

        selam

        redhat 7.3 tabanlı e-smith v6 dagitimi uzerinde calisan qmail server da gelen tum mail iletileri icin dosya filitrelemesini nasil yaparim diye arastirirken procmail ile karsilastim
        arastirdim bu sitede (http://www.genco.gen.tc/documents/procmail/) yazilanlarin hepsini yaptim , sonra procmaili nasil calistiracagimi aradim .

        .qmail dosyasının icine

        | /var/qmail/bin/preline /usr/bin/procmail -m /etc/procmailrc

        yazmam gerektigi kanisina vardim.

        sistemde .qmail arattigim zaman bir sürü .qmail var

        biri home dizininde , digeri actigim kullanicinin dizininde

        bu dosyaların icinde sadece

        ./Maildir/ yazıyor

        bu dosyalara | /var/qmail/bin/preline /usr/bin/procmail -m /etc/procmailrc ekledim qmaili restart calismadi

        bir tane daha .qmail dosyasi var onun icinde de bir yigin kod var.

        sisteme mailler /var/spool/mail/kullaniciadi dosyasina geliyor.

        bana bi yol gosterebilirseniz bu konuda nekadar cok sevinecegime inanamazsınız .

        Tesekkurler

        goksel sunar