Re: [Linux-sunucu] Domain of sender does not resolve

From: N. Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Thu 23 Dec 2004 - 11:01:12 EET

Selamlar,

Karsi sunucu, x@y.com adresini bulamadigini,
daha dogrusu y.com adresinin IP sini cozemedigini soyluyor.

Mail attiginiz karsi sunucu sizin sunucuya donup, x kullanicisi var mi
seklinde
bir soru sormaz. Karsi sunucunun bakacagi sey, gonderen kisinin alan adinin
MX kaydi var mi, gonderen alan adi varmi, gelen mail, gonderen alan
adinin MX
sunucusundan mi geliyor (DNS teki SPF kaydi ile), maili gonderen
IP nin PTR si var mi gibi.

O yuzden Linux uzerinde calisan SMTP serverlarla mail atarsaniz problem
yasarsiniz denilen sey tamamen yalnis. 7-8 yildir maillerimin cogunlugunu
Linux serverlar uzerinden attim. Exchange e de, Imail e de, qmail e de,
sendmail e de vs.
Bir problem yasamadim ben.

y.com un MX kaydini bulmaya calisin.
Ya gercekten y.com yok, yada karsi mail sunusunda tanimli DNS sunucular
(/etc/resolv.conf)
y.com u cozemiyor.

Iyi calismalar.

N. Ersen SISECI