[linux-network] Re: Yardim Postfix - user ve outlock ayarlari

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 26 Sep 2003 - 06:15:19 EDT

    Merhaba,

    On Fri, 26 Sep 2003, Sezayi Bugdayci wrote:

    > Local mail server hizmeti için postfix ve cyrus-sasl kurduk. (SuSe 8.0 da)
    > Problem su; Win98 makinada outlock ayarlari yaptigim zaman user/sifre
    > soruyor vegirdigim degerleri kabul etmiyor. Sistem de tanimli usr/pass.
    > kabul etmiyor.

    E-posta alirken mi, gonderirken mi veriyor bunu? cyrus-sasl dediginize
    gore; sanirim gonderirken...

    http://www.mandrakesecure.net/en/docs/postfix-sasl.php

    Buradakilere bir bakar misiniz? Hayatimdaki ilk Postfix+smtp auth
    kurulumunu buradan yapmistim; hala da calisiyor. Adim adim uygulayiniz.

    > 1- mail kullanicisi(account) nasil tanimlayacagim.

    Gercek kullanicilari normal kullanici ekleme ( useradd ) ile
    yapabilirsiniz. Ama isterseniz bunlari MySQL ya da PostgreSQL uzerinde de
    tutabilirsiniz. http://www.linux.org.tr/belgeler/postfix.html adresindeki
    belge sanirim yardimci olur.

    > 2- Tanimlanan mail account sifrelerini nasil degistirecegim.

    Ustte kullanicilari nasil tanimladiginiza bagli. passwd komutu ile ya da
    veritabanindan degistireceksiniz.

    > 3- /etc/postfix altinda access.db , transport.db ,canonical.db gibi
    > dosyalar var. Saniyorum database dosyalari usr/pass. leri bunlarda tutuyor
    > olabilirmi? Bu dosyalari nasil açabilirim?

    Hayir. Kabaca anlatirsak, ornegin access.db, access dosyasinin Postfix
    tarafindan kullanilan hali. access dosyasinda degisiklik yaptiktan sonra,

    postmap /etc/postfix/access

    ile access.db dosyasini guncellersiniz.

    > 4- burada outlock postfix baglantisini cyru-sasl mi sagliyor ? Kulanicilari
    > cyrus_sasl araciligi ilemi tanimlayacagim . Eger böyle ise hangi dosyada
    > bunu yapacagim.

    Outlock degil; Outlook.

    Mandrake sayfasindaki belgeye bakar misiniz? Sizde sanirim kavramlar net
    degil.

    Saygilar,
    - --
    Devrim GUNDUZ