[linux-network] Re: lokalde yönlendirme

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Mon 08 Sep 2003 - 05:05:47 EDT

    Tabi olur.. Hatta cok daha iyi ve kolay olur. Tek sorun direk
    80.porttan baglanilmayacagi icin proxy 'lerin cache tutmamasi.
    Veya firewall arkasindan yalniz web cikislarina izin verilen=20
    Kullanicilarin sunucuya baglanamamasi. Ama bu da gozardi edilebilir
    heralde.

    Bunu yapmak icin izlenecek yol.
    1) Her iki domain IP 'leride sizin reel IP nizi gosrerecek
    (zaten baska IP yok :))

    2) Reel IP nizin oldugu serverda calisan apache icerisinde
    Rewrite rule lari yazilacak. Bu kurallar bazi domainler icin 80. porta
    Gelen istekleri 150. porta gonderecek..

    Su satirlar isinize yarayabilir.

    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} [^volkan.com]||[^oburdomain.com]
    RewriteRule %{HTTP_HOST} http://%{HTTP_HOST}:150 [R]

    #regular expression larida unuttugum icin yukaridaki satirda sorun var.
    #orada yapilmasi gereken eger HTTP_HOST yani istenen domain volkan.com
    veya
    #oburdomain.com ise sunu sunu yap demek..

    Uzun suredir rewrite rule yazmadigim icin yanlis yazmis olabilirim
    Siz dokumandan bakarsiniz zaten eminim birebir ornekte vardir.

    3) Ana makinada bir onceki yazdigim gibi bir iptables satiri
    calistirilarak
    Reel IP nin 150. portuna gelen istekler icerideki makinanin 80. portuna
    yonlendirilecek.

    4) icerideki makinada standart bir virtualhost konfigurasyonu ile
    Apache calistirmak..

    Umarim bisey atlamadim
    Kolay gelsin,

    =20