[linux-network] Re: lokalde yönlendirme

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Mon 08 Sep 2003 - 03:38:00 EDT

    Selam,

    Simdi bir ozet yapalim..=20

    Bir tane reel IP 'niz var atiyorum A.B.C.D olsun..
    Kendi networkunuzde de 255 'tane ayrica bilgisayariniz var=20
    192.168.1.0/24 olsun bu da..

    2 tane alan adiniz var..
    Bunlarda volkan.com ve yigit.com olsun.

    Sizin istediginiz eger volkan.com ve yigit.com 'un (ikisininde)
    Ana makina (gateway) arkasindaki 192.168.1.5, 80. port ta calisan server
    'a=20
    Iletilmesi ise iptables ile bu is kolayca yapilir..

    Iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 0/0 -d A.B.C.D/32
    --destination-port 80 -j DNAT --to 192.168.1.5:80

    Satiri bu is icin yeterli bir kural..

    Fakat istediginiz.. Iki tane web server'iniz olacak sekilde..
    Volkan.com 'un ana makinadan yigit.com 'un icerideki 192.168.1.5
    serverindan sunulmasi ise

    Burda iki seceneginiz ortaya cikiyor.. Birincisi mumkunse ana makinaya
    iki tane reel IP=20
    tanimlayip (IP Alias). Birincisinde gateway 'den sunulacak, ikincisinde
    yukaridaki
    Iptables satiri ile 192.168.1.5 'e yonlendirilecek sekilde bir
    konfigurasyon yapmaniz.

    Ikinci yol ise oradaki durumu tam olarak bilemedigim icin calisip
    calismayacagina garanti veremeyecegim
    Rewrite Rule 'lar ile durumu cozmeniz..=20
    Yani eninde sonunda disaridaki istekler ana makinadaki Apache 'ye
    gelecek
    ve oradan da apache tarafindan ic networkteki atiyorum
    http://192.168.1.5/ istenen sayfa adresine yonlendirilecek.

    Kolay gelsin