[linux-network] Re: MS Güvenlik Uyarısı ( Günaydın )

---------

From: Eyup KAVCI (ekavci@anlasotomasyon.com)
Date: Tue 02 Sep 2003 - 11:24:08 EDT

          İçgüvenlik Bakanlığı'na Windows uyarısı
          The Computer & Communications Industry Association CCIA (Bilgisayar ve
    İletişim Sistemleri Endüstrisi Birliği), ABD İçgüvenlik Bakanlığı'nı
    bakanlık bünyesindeki bilgisayarlarda Microsoft ürünlerini kullanmaması
    yolunda uyardı.

          NTV-MSNBC VE AJANSLAR

          1 Eylül 2003 - İçgüvenlik Bakanı Tom Ridge'e hitaben yazılan uyarı
    mektubunda, son haftalardaki Blaster ve SoBig virüslerinin yolaçtığı
    problemlerin altını çizen kurum başkanı Ed Black, MS sistemlerinin güvenlik
    açısından sorunlu olduğunu belirtiyor.

               Donanım, yazılım, ağ şebekeleri ve diğer alanlarda faaliyet
    gösteren şirketleri temsil eden CCIA, söz konusu mektupta MS'i "karlılığı
    yazılımların kalitesinin önüne geçiren bir şirket" olarak niteliyor.

          'MESULİYET MİCROSOFT'TA'
                 Son haftalardaki virüs saldırılarının Windows işletim
    sistemindeki zaafları ve eksiklikleri suistimal ettiğini ve bunun buzdağının
    sadece tepesi olduğu uyarısında bulunan CCIA mektubu, işletim sistemindeki
    sorunların, Microsoft şirketinin sorumluluğu olduğunu savunuyor.
           Windows virüslere karşı zaaflı

                 Kurum Başkanı Ed Black "Windows'taki gibi bariz ve basit
    sorunlar içeren bir işletim sisteminin piyasaya sürülmesinin 'affedilemez'
    olduğunu ve Windows'un İçgüvenlik Bakanlığı gibi stratejik bir kuruluşta
    kullanılmasının doğru bulmadığını" yazdı. Windows'u riskli bulduğunu ifade
    eden CIAA Başkanı, İçgüvenlik Bakanlığı'ndan işletim sistemi olarak Windows
    kullanması kararını gözden geçirmesini ve alternatif olanakları
    değerlendirmesini istedi.

    Kaynak :
    http://www.ntvmsnbc.com/news/231712.asp

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: complete_story.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: dotblack.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: mp_header.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: clear.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: avrupalig_200x105.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: gunebaslarken_200x105.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: dotblack.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: lnk_story.gif