[linux-network] Re: Ag Qzerinden?= internet

---------

From: Derya Sezen (funky@gsu.linux.org.tr)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 18:37:42 EDT

    Suse 7.1 'de yast olmas=FD gerek, oradaki aray=FCzden kolayca ayarlar=FD
    yapabilirsiniz. Ama ondan once bence Suse'yi update edin, yeni cd'lerden
    eskisini silmeden =FCzerine kolaysa update i=FElemini
    ger=E7ekle=FEtirebilirsiniz.

    E=F0er configuration aray=FCz=FCn=FC bulamazs=FDn=FDz konsoldan DNS i=E7in:
    /etc/resolv.conf i=E7ine
    nameserver <ip1>
    nameserver <ip2>
    nameserver <ip3>

    gibi Windows'dan daha =E7ok dns tan=FDmlayabilirsiniz:)

    a=F0 ge=E7idi i=E7in

    route add default gw <gatewayip>

    =FEeklinde ayar=FD yapabilirsiniz. Ayar=FDn her a=E7=FDl=FD=FEta aktive olm=
    as=FD i=E7in
    /etc/sysconfig i=E7inde network dosya veya dizinin i=E7indeki ilgili
    "GATEWAY" al=FDn=FDn=FD doldurman=FDz yeterli.

    iyi =E7al=FD=FEmalar

    funky

    On Fri, 2003-08-29 at 04:05, Eyup KAVCI wrote:
    > Selamlar
    >=20
    > Sistemimizde internete kablo net e bagli bir 2000 server =FCzerinden
    > internete =E7ikiyoruz. Isletim sisteminde ethernete sabit bir ip atamasi
    > yaptim. Diger pc leride pingleyebilmeme ragmen. Interneti kullanamiyorum.
    > Internet isteklerini bir ag ge=E7idine y=F6nlendirip birde dns adreslerin=
    > atayabilecegim bir b=F6l=FCm bulamadim. Bunun i=E7in ne t=FCr ayarlar yap=
    mam
    > gerekiyor.
    >=20
> [...]
    --=20
    Derya Sezen
    funky@gsu.linux.org.tr

    "The software said it requires Windows or better, so I installed
    Linux..."