[linux-network] Re: iptables yardimi

---------

From: Serdar KÖYLÜ (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 07:27:58 EDT

    Selamlar..

    IP sharer orada sadece bir angarya olur. Linux IPSharer'den daha zor
    degildir, aksine daha kolaydir bile.=20

    Ama illa kalsin derseniz,=20

    1. ICQ'yu port filter ile cozemezsiniz. Linux makine uzerine bir DNS
    Server (tercihan BIND (named)) kurun. Bu servere icq.com domainini acin.
    login.icq.com adresini 127.0.0.1 olarak ayarlayin. Dis DNS'lerede
    erisimi kapatin. Bu ayni zamanda local DNS Cache olarak calisir,
    performansi artirir.=20

    2. Linux makineye NAT/MASQ. vs. yaptirmayin. Gereksiz..

    3. Duzgun bir netmask hiyerarsisi olusturun. Agdaki makineler,
    192.168.10.0/24 ila kalsin. IPSharer ve oraya bagli etherneti baska bir
    networke tasiyin. Mesela 192.168.11.0/24 networku. Linux makine uzerine
    DHCP server kurun. Tercihan DDNS ile network hostlari DNS'e kaydetsin.

    Son madde ilk onceliginiz olsun. Sonrasinda yeni yapilanmaniza gore
    gerekenleri saglariz. Ama IP Sharer gereksiz ve faydasiz bir alet oluyor
    orada. Bence onu cikararak yapilacak cozumu dusunun. FWBuilder gibi
    tonla arac var. Bunlarla yonlendirmeyi gayet guzel yapabilirsiniz.
    Dahasi, o ftp, web vs. neyse onlari dogrudan Linux makine uzerine
    koyuverirsiniz. Bu islemin asil amacini soylerseniz, size daha iyi
    cozumler onerebiliriz.=20

    Saygi ve sevgiler..