[linux-network] Re: Ikinci Bir Domain Kaydi (DNS icin)

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 27 Oct 2003 - 08:57:19 EST

    > Merhabalar ...
    >
    > benim calisir halde bir ns im mevcut ...
    > bu ns imin ismi ns01.x.com diyelim
    >
    > ve ben 2. bir domain i bu dns imin ustune almak istiyorum ...
    >
    > ve bu ikinci domain imin name server i olarak
    > ns01.x.com olarak gosterdim (gostericem yani)
    >
    > tek name server ip im var 2. bir ns im yok yani ...
    >
    > simdi 2. domain i de bu ns imin ustune almak istiyorum ...
    > fakat zone file konusunda bazi suphelere sahibim ...
    > Nasil bir yapida olacagi kafami karistiriyor
    >
    > Bu konuda ornek bir zone file gosterebilir misiniz???
    >
    > bu zone file da dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?
> [...]
    yapilacaklar:
    1. named.conf2 yeni bir blok ekle

    zone "domain2" {
       type master;
       file "db.domain2";
       };

    gibi
    2. db.domain2 db.domain1 benzeri bir sekild e yarat

    3. dikkat edecegin nokta NS ve MX kayitlarin FQDN olmasi

    makianin adi tam ne ise onu kullana

    ns01.x.com, ns01.y.com olmasina gerek yok.
    xyz.domain.com ise asli onu kullan

    ve reverse kaydinin olmasina dikkat et.

    bazi .com altinda calsian registrarlar

    NS sucnu olmasi icin ek kayit yapilmasini isyter.
    Aam zaten bir alan adi icin NS sucnsu olarak calisiyorsa,
    ,ikincisi icicn ek bir sey yapmaya gerek yok.

    Umarim sorunza cevap verebildim.

    Saygilar
    mustafa Akgul