[linux-network] Re: ilginc bir network senaryosu

---------

From: Derya Sezen (funky@gsu.linux.org.tr)
Date: Tue 21 Oct 2003 - 06:38:08 EDT

    > eth0 IP si 192.168.1.1 olan server ic aga
    > DHCP,DNS,FTP ve mail hizmeti veriyor.
    > Yine bu makinada eth1 IP si 192.168.2.1
    > olan baska bir ethernet karti daha var.

    Oncelikle bu server'in agdaki paketleri kontrol edebilmesi icin lokal
    adaki makinalarin gateway'i olmasi gerekir. Dirasiya cikis bu
    makinadansa 3. bir ethernet daha var demektir, yoksa dis aga
    cikis farkli bir yerden...

    > Yapmak istedigim sey ; ic agdan birisi
    > tanimladigim DNS alaninin disina bikmak istedinde
    > ( mesela internete ) sistemin bunu fark etmesi ve

    ile web'e erisimi kastettiginizi varsayiyorum.

    dolayisiyla 80'e gelen butun istekleri proxy'ye aktarmamizin sakincasi yok

    iptables -t nat -A FORWARD -p tcp -i eth0 --dport 80 -j DNAT --to \
    192.168.2.2:8080

    ayni kurali eth1 icin de yapabilirsiniz