[linux-network] Qmail ustune ...

---------

From: Guray SATICI (guray@uludag.edu.tr)
Date: Fri 17 Oct 2003 - 17:01:42 EDT

    Merhabalar ...

    Iki gundur qmail ile ugrasiyorum ...
    Ortada ilginc bir durum soz konusu

    Qmail uzerinden mail atabiliyorum ...
    fakat bir turlu bana geri donusu olmuyor ...

    Isin ilginc yani ise qmail uzerindeki bir hesaba (onceden bir uyelik soz konusu)
    linux.org.tr den mail ler geliyor ...
    linux-network uyesi olan bir hesaba mail geliyor ...

    Onun disinda ise hic bir mail hesabina mail gelmiyor

    Outlook tan bazi denemelerde ...
    gonderilen mail lerle ilgili her hangi bir hata mesaji almiyorum
    fakat bazi sunuculardan denedigimde ise
    Unable to reply seklinde bir hata mesaji donderiyor ...

    Sorunumun tam olarak ne oldugunu da cozebilmis degilim ...

    Sistemim ise soyle ... DSL userim ... DSL modem ustunden 25 110 portlarini gate makineme yonlendirdim ... bu gate makinemde iptables ile bu port lari tekrar eth1 deki DMZ bolgesinde bulunan mail sunucusuna yonlendiriliyor ... gate makinemde ise bind squid ve dhcpd calismakta
    ve bir kac iptables kurali .. o kadar ...

    bu yonlendirmelerin etkileyecegini sanmiyorum cunku mail sunucuya kadar veri geliyor ..
    e mail hic gelmiyor dicem ... fakat bu listeden hesaplarin birine mail geliyor ...

    Bu nasil bir istir acaba???

    Yardimci olabilirseniz sevinirim ...