[linux-network] Re: iptables (Sorunu Hala anlayamadım)

---------

From: Abdulkadir Kor (linux@kopuz.com.tr)
Date: Mon 13 Oct 2003 - 02:53:46 EDT

    Merhaba;
    ----- Original Message -----
    From: "emre46 emre" <emre46@hotmail.com>
    To: <linux-network@liste.linux.org.tr>
    Sent: Sunday, October 12, 2003 9:08 PM
    Subject: [linux-network] iptables (Sorunu Hala anlayamadım)

> [...]
    > iptables -A BAGLANTI_DURUMU -m state --state NEW -j ACCEPT
    > iptables -A BAGLANTI_DURUMU -j DROP
    >
    > #80 den gelenleri Squid e yonlendir
    > iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 192.168.1.0/24 --dport 80 -j DNAT
    > --to $proxy_ip:$proxy_port
    >
    > #Squid i 80 den disari cikart
    > iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -s $proxy_ip --dport 80 -j SNAT --to
    > $firewall_ext_ip
    >
    > iptables -A FORWARD -i eth0 -s $proxy_ip -p tcp -o eth2 --dport 80 -j
    > BAGLANTI_DURUMU
    > iptables -A INPUT -s $proxy_ip -p tcp -i eth0 --dport 80 -j
    BAGLANTI_DURUMU

    > cevaplarınızı bekliyorum....

    Verdiğiniz bilgilere göre; squid çalışıyor ancak yönlerdirme tablonuzda
    sorun var.

    bilgisini baz alarak
    iç ağınızın "192.168.5.0"şeklinde bir IP bloğuna sahip olduğunu,
    "255.255.255.0" ile maskelendiğini ve squid in 3128 (varsayılan) numaralı
    potru dinlediğini kabul edersek aşağıdaki komut sizin için yeterli
    olacaktır.

    iptables -t nat -F
    iptables -t nat -X
    iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.195.5.0/24 -o eth0 -j MASQUEADE
    iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i eth0 -s 192.195.5.0/24 --dport 80 -j
    REDIRECT --to 3128

    İlgili komutları "root" yetkisiyle yazdığınızda, daha önceden yazdığınz tüm
    "iptables" tanımları silinecektir.

    ..kolay gelsin