[linux-network] iptables (Sorunu Hala anlayamadım)

---------

From: emre46 emre (emre46@hotmail.com)
Date: Sun 12 Oct 2003 - 14:08:01 EDT

    Tekrar Tekrar Selamlar....

       Bir hafta oldu ben hala yol katedemedim en son firewall ın bütün
    kurallarını temizledim şu an sadece proxy nin ip si 80 porttan dışarıya
    çıkmaya yetkili, eğer localden biri internete bağlanmaya çalışıyorsa onuda
    proxy nin olduğu makineye yönlendirecek (ama malesef yönlendirmiyor hala)

    dns için yazdığım kurallarıda sildim ip yazarak bağlanmayı deniyorumki
    oradada gözümden kaçan bir sorun olmasın diye..

    Geldiğim son durum şu localden eğer internet explorer ın ayarlarında proxy
    kullan der ve proxy nin ip sini ve portunu girersem cache.log dosyasından
    takip ediyorum sorunsuz çıkıyor internete..

    ama proxy kullanma dersem nedense hala sorun var. cache dosyalarını
    bakıyorum hiç bir istek gelmiyor ffirewall makinesinin loglarına bakıyorum
    garip bir durum yok. proxy makinesi internete sorunsuz çıkıyor.

    Kuralların son hali aşağıda ..

    Lütfen biri bana yardım etsin artık delirmek üzereyim. nette okumadığım
    döküman kalmadı...

    #/bin/bash
    iptables="/sbin/iptables"
    echo "1">/proc/sys/net/ipv4/ip_forward
    iptables -P INPUT DROP
    iptables -P OUTPUT ACCEPT
    iptables -P FORWARD DROP

    iptables -F
    iptables -X
    iptables -F -t nat
    iptables -X -t nat
    iptables -F -t mangle
    iptables -X -t mangle

    iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

    iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
    iptables -A OUTPUT -o lo -j ACCEPT

    #gelen paketin durumuna bakip bagliysa devam yeni baglantiysa ok bunlara
    uymuyorsa drop edelim
    iptables -N BAGLANTI_DURUMU
    iptables -A BAGLANTI_DURUMU -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
    iptables -A BAGLANTI_DURUMU -m state --state NEW -j ACCEPT
    iptables -A BAGLANTI_DURUMU -j DROP

    #80 den gelenleri Squid e yonlendir
    iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 192.168.1.0/24 --dport 80 -j DNAT
    --to $proxy_ip:$proxy_port

    #Squid i 80 den disari cikart
    iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -s $proxy_ip --dport 80 -j SNAT --to
    $firewall_ext_ip

    iptables -A FORWARD -i eth0 -s $proxy_ip -p tcp -o eth2 --dport 80 -j
    BAGLANTI_DURUMU
    iptables -A INPUT -s $proxy_ip -p tcp -i eth0 --dport 80 -j BAGLANTI_DURUMU

    cevaplarınızı bekliyorum....

    Help STOP SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*