[linux-network] Re: Squid Sorunu (A?ama Katedildi Ama)

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 09 Oct 2003 - 09:06:14 EDT

    Selamlar
    ACL tanimlamanizda hata var. Soyleki

    http_access deny yasak_site dediginizde kaynak bilgisayar =
    belirtmediginiz icin tum bilgisayarlara bu siteyi yasaklar. Eger kendi =
    bilgisayariniza yasaklamak istiyorsaniz

    http_access deny benim_makine yasak_site

    seklinde yapmaniz gerekir. Tabi diger makinalara acmak istiyorsaniz en =
    alttaki deny all satirinin ustunede gerekli tanimlamayi yapmaniz gerekir =
    (allow yasak_site gibi)

    Diger probleme gelince. Normalde prerouting le firewallda yaptiginiz =
    tanimlama, explorerda hicbir tanimlama yapmasaniz dahi 80 isteklerini =
    proxy ye yonlendirir hicbir ayar yapmaniz gerekmez. Bu kisimda bir =
    probleminiz var. Ancak bu sekilde transparan olarak calismasi icin altta =
    yazdiginiz ayarlarin disinda da gereken seyler var.

    Mesela daha once bahsettigim gibi squid kaynak kodundan derlendiyse =
    enable-linux-netfilter parametresi kullanildimi? Clientlarin dnsleri ve =
    gatewayleri duzgun ayarlandimi? Ayrica dedigim gibi transparan olarak =
    calistirdiginizda squidin access_log dosyasina istekler geliyormu veya =
    browserda squidmi hata veriyor yoksa sayfa bulunamadi turu bir hatami =
    veriyor?

    Benim tahminime gore firewall 80 isteklerini proxy e gonderemiyor =
    (forward edemiyor). Firewall yapilandirmasini bir kontrol edin

    Kolay gelsin