[linux-network] Re: Routing

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Wed 08 Oct 2003 - 03:31:30 EDT

    On Wed, 2003-10-08 at 10:17, Tolga Cengiz wrote:
    > Selamlar
    > Local network um de bir routing yapmam gerekiyor
    >
    > 192.168.0.144 diye bir server ım var bu server multicast yayın yapıyor
    > 192.168.0.2 diye aynı mantıkta yayın yapan başka bir server ım var bu server da brodcast yayın yapıyor fakat benim istediğim şöyle
    > local network deki makinalar 192.168.0.2 nin 139 portuna gitmeye çalıştığı zaman bunu 192.168.0.144 e yönlendirmesini istiyorum ama sadece 139 uncu port tan gitmek istediği zaman bunu yapmasını istiyorum NAT la bunu nasıl yapabilirim
    > örnek bir rule yazarsanız çok sevinirim..

    Bu isi yapacak iptables komutu asagida.

    iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp -d 192.168.0.2 --dport 139 -j DNAT
    --to-destination 192.168.0.144:139

    Ancak sizin makinalariniz local networkde oldugu icin, server'a
    ugramayacak, destination'a direkt gidecektir. Bu yuzden de server'a
    verdiginiz bu komut calismayacaktir. Bu yuzden local agdaki makinalarda
    cozum dusunmelisiniz.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar