[linux-network] Re: Oeneri

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 12 Nov 2003 - 03:05:27 EST

    ---------- Original Message -----------
    From: "Tolga Cengiz" <tolga@alanyatirim.com.tr>
    To: <linux-network@liste.linux.org.tr>
    Sent: Wed, 12 Nov 2003 09:56:22 +0200
    Subject: [linux-network] Oeneri

    > Selamlar
    > DNS (Bind)
    > FTP (Pure-Ftp)
    > Web (Apache)
    > Mail (Qmail)
    > Gate (Squid)
    > Firewall (Yptables)
    > Samba + mrtg
    >
    > dan oluthan Redhat 8.0 serverlarym var ve malum Redhat'yn update lere
    > devam etmiyeced-i ic,in yeni sueruemlerden bir tanesine gec,meyi
    > duethuenueyorum Fedora yy denedim gayet hoth ve stabil goezuekueyor fakat
    > sizin tavsiyeniz nelerdir.

    Belki ilk asamada, ortaligi koklamak icin RH 9'a gecebilirsiniz. Bu size Mayis ayina kadar sure verecektir; malum Red Hat, 9 surumu icin Mayisa kadar guncen paket destegi veriyor. O zamana kadar Fedora Core da oturmus olur. Su anda da kararli ancak guncellemeleri icin bazi politikalarin netlesmesi gerekiyor gorebildigim kadariyla.

    Yeni kuracad-ym sueruemde stabil ve security
    > olmasy benim ic,in c,ok oenemli siz neleri oenerirsiniz. Bu arada elimde
    > Redhat Advance Server 2.1 (5 cd) var ithime yararmy?

    RHAS'nin 3.0 surumu cikti. Bunu sisteminize kurarsiniz, yillik sadece 60 dolar verip guncellemelerini de alirsiniz. "Yorumlayabildigim kadariyla", Red Hat'a 2500 dolar vermenize gerek yok. RH sadece destek icin aliyor o parayi. Yillik 60 dolar da bence cok az bir para (aylik 5 dolar yani). Boylece daha iyi bir basarim elde edersiniz. Bu arada Qmail konusunda net birsey soyleyemeyecegim; RHAS uzerinde Qmail'in sorunsuz calisip calismadigini bir arastirin isterseniz.

    Saygilar.

    --
    Devrim Gunduz
    devrim@gunduz.org    devrim.gunduz@linux.org.tr