[linux-network] Re: IP sharing kurulum

---------

From: Kerem ERSOY (kerem@sibernet.com.tr)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 10:53:55 EET

    Merhabalar,

    Biz bir üredir kendi ürettiğimiz Linux 2.4 ve IPTABLES tabalı bir firewall
    ürününü ticari olarak satıyoruz. SlackWare 8.1 kulanıyorum ben ve 2 adaptörü
    tanımakta da hiçbir sorun yaşamıyoruz. 2 yada 3 Realtek yada Davicom
    chipsetli adaptörü takıp statik olarak çekirdeğe derliyoruz ethernet
    sürücülerini.. Aynı şekilde PCI NE2000 ve ISA NE2000 lerde de sorun
    yaşamadık. Sürücü bir kez yüklenince sistem üzerinde çalışan adaptörleri tek
    tek tanıyor.. Bazı durumlarda aadptöerlerin birine diğerine göre öncelik
    vermek istiyorsak bu durumda modül olarak derliyoruz. Slackware 8.1
    distributionu ile gelen bare.i kernel eğer firewall olarak kulanmaya başlar
    iseniz FTP protokolünde bir sorun yaratıyor içeri gelen 20 nolu port
    isteklerini state den bulup açamayıp reject ediyor bu yüzden çekrideği
    tekrar derlemeiniz öneririm. Ayrıca Ethernet yerine dila-up ile bağlanmayı
    seçerseniz ppp sürücüsü de default bare.i kernel de disabled olduğu için
    (modül olarak yuklendi görülmesine rağmen) çalışmıyor. bu yüzden de tekrar
    derlemeniz gerekebilir.

    Ayrıca DHCPD' de kurulum sırasında slackware den çıkıyor onu kullanarak
    adres dağtımını otomatik yapmanız mümkün ki. Bizim firewall da bu şekilde
    çalıştırıyoruz. Ayrıca dhcpcd ile ethernetlerinizin birine kablonet vs ile
    dhcp sunucusundand adres aldırabilmeniz mümkün.

    Aynı şekilde bu cihazde apache çalıştırmanız da sorun yaratmıyor.

    Selamlar,
    Kerem ERSOY