[linux-network] E-posta sunucularına ulaşılamazsa...

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 06 Jun 2003 - 20:10:38 EEST

    Bugün soru sorma günüm :)

    DNS'ten bir alan adı için iki tane MX kaydı tanımladık diyelim:
            IN MX 10 1.1.1.1
            IN MX 20 1.1.1.2

    şeklinde olsun. Şimdi nedir bunun anlamı? 1.'ye ulaşamazsak 2.ye gidelim
    ve e-postaları oraya iletelim.

    Tamam buraya kadar güzel. Peki 2.sunucuda nasıl bir ayar yapmamız
    gerekiyor ki; gelenleri bekletsin, 1.sunucu eger tekrar erişilebilir
    olursa e-postaları ona iletsin?

    Araştırmadım sanmayın ama yine doğru anahtar kelimeleri bulamıyorum bugün
    :(

    Çözümü sendmail ve postfix için arıyorum.

    Saygılar.

    --
    Devrim GUNDUZ
    devrim@gunduz.org				devrim.gunduz@linux.org.tr