[linux-network] Re: Network Senaryosu

---------

From: S.Çağlar Onur (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 03 Jun 2003 - 12:29:04 EEST

    Selamlar;

    >Ancak arkadas 3-5 kisiyi internete cikaracaksa ve 1 tanede web serverim olsun diosa (hemde linuxe yeni basliyorsa) DMZ le ugrasip interface >ler ve kurallarla bogusmasi gereksiz bence. Forwarding + 2 kural olayi cozecektir.

        Yazılmış ,bende birkaç şey eklemek istedim illa DMZ'li bir yapı kuracağım ama toplamda da 5 bilgisayarım var diyenler için :) Mandrake Multiple Network Firewall ( http://www.mandrakesoft.com/products/mnf ) sürümünü incelenmesini tavsiye ediyorum. Kurulumdan sonra 10 dakikalık web arayüzlü bir ayarla DMZ ,LAN,WAN ayarlarınını yapıp isteğe bağlı transparan proxy kurup internet kullanımını on demand şekline getirip ( başka senaryolarda var ) iptables ile kuralları yazıp afiyetle kullanabiliyorsunuz.

    Saygılar
    S.Çağlar Onur - Tübitak
    Avrupa Birliği Altıncı Çerçeve Programı
    web: http://www.fp6.org.tr/