[linux-network] Re: ADSL Modem+Route ile yerel aga ulasim

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 20:28:01 EEST

    Daha once calisan bir yontemin modem ayarlari soyle. Modem Corecess =
    ethernet modem Modem PPPoA encapsulation ile calisiyor. DHCP sunucu =
    olarak ayarlanmis ve System belirledigi ipler verilsin diye bir secenek =
    secilmis. Yani ip araligi belirtilmemis. Arkadaki serverda ise DHCP den =
    ip al denilmis. Arkadaki server direk olarak sabit ip yi DHCP den =
    aliyor. Baskada farkli bir ayar yok. Arkadaki Linux serveri ben kurdum =
    ve NAT ile icerdeki Web , Mail ve DNS serverlara erisim sagladim. =
    Icerden disari cikistada bir sorun yok. Modemi ben ayarlamadim ancak =
    ayarlarina baktigimda bu sekildeydi. Ve sorunsuz calisiyor. Ayrica =
    kurdugum Linux serverde ekstradan kurulu herhangi bir pppoe programi =
    turu birsey yok. Direk DHCP den ip aliyor ve calisiyor. Modemi kim =
    ayarlamis nasil ayarlamis dogrumu ayarlamis bilmiyorum ama sonucta =
    calisiyor.

    Saygilar