[linux-network] Re: kablonet+dsl+yerel sunucu

---------

From: Osman Yozgatlıoğlu (osman@datassist.com.tr)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 17:13:11 EEST

    Selamlar,

    16 ip kablonet üzerinden, 16 ip dsl üzerinden geliyor.
    Nat ile yapmak istedigim her iki ip'nin de hedefinin benim sunucum olmasi.
    Evet public ip'ler.

    Tam olarak yapmak istediğim, dsl hat kesintiye uğradığı zaman yavas ta olsa
    kablonet uzerinden yayin yapmaya devam edebilmek.
    Bunun icin dns temelli bir cozum olabilir diye dusundum. Dsl hattin
    koptugunu sezen bir script dns ayarlarini degistirerek bundan sonra calisan
    hattaki -kablonet- sunucu iplerini yayinlayacak hale getirecek.

    Kafamda sekillenen bu. Dedigim gibi router'larin nasil calistigini
    bilmiyorum. Sizin onerinizi nasil hayata gecirebilirim? Anladigim kadariyla
    kablonet ve dsl isp routerlarina mudahale gerekiyor. Bunu bana birakirlar
    mi? Yoksa bunu BGP vb ile isp'lere basvurmadan yapabilir miyim?

    Tesekkurler,
    İyi çalışmalar,
    İ.Osman Yozgatlıoğlu