[linux-network] Re: kablonet+dsl+yerel sunucu

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 16:50:20 EEST

    Selamlar..

    Braz kavram kargasasi var gibi..

    Sal 29 Tem 2003 16:12 tarihinde =C5=9Funlar=C4=B1 yazm=C4=B1=C5=9Ft=C4=B1n=
    =C4=B1z:
    > Selamlar,
    > Sirkette dsl ile internete baglaniyoruz ve yerelde disari yayin yapan bir=
    =20
    sunucumuz var.
    > Kablonet aldik ve ripe'dan o hat icin 16 'lik bir ip blogu aldik. Dsl hat=
    ta=20
    da o kadar ip var.
    Tamam, ama bu 16 IP hangi hat uzeirnden size yonlenmis durumda. Yani DSL=20
    uzerinden mi geliyor, kablonet uzerinden mi ?

    > Bu iki hatti yereldeki sunucu icin yedekleme olacak sekilde kullanmak=20
    istiyorum.

    Nasil yani ?

    > Multiport ethernetle 4 ethernetli bir firewall kuracagim ve=20
    yerel+dmz+kablonet+dsl baglantilarini yapacagim.

    Olabilir. Makul.=20
    > Nat ile yereldeki sunucuya hem kablonetten hem dsl'den birer gercek ip=20
    atayacagim.

    :)) IP'nin gercegi, sahtesi olmaz. Hepsi tamamen gercektir. Sizin soyledigi=
    niz=20
    saniyorum Pubic IP..

    Ama, NAT ile IP atayamazsiniz. NAT ile hedef & kaynak adreslerini=20
    degistirebilirsiniz.=20

    > Firewall uzerinde name server kurup isp'deki sunucu kayitlarini bu dns=20
    uzerinden yayinlayacagim.

    Hangi ISP'deki sunucu kaydi ? Sanirim domain'iniz icin DNS olarak bu makine=
    yi=20
    gostermekten bahsediyorsunuz ..

    > Bu dns'in ttl degeriyle oynayarak, tahminen 1 saatlik guncellemeye=20
    ayarlayarak bir script ile hatlardan birinin devredisi kalmasi halinde dige=
    r=20
    hattaki ip'yi dagitacak sekilde ayarlayacagim.

    Neye yarayacak ? Hatlardan biri devre disi kalirsa, o hat uzerinden size=20
    ulasan IP'ler de devre disi kalir otomatik olarak. Bunun hangi 1 saat icind=
    e=20
    olacagi bilinemez.=20

    > Yerel bilgisayarlarin internete acilmalarini ve bandgenisliklerini=20
    iptables+tc kullanarak saglayacagim.

    Olabilir, makuldur..

    >=20
    > Buraya kadar teorik olarak dusundugum seyler dogru mudur? Routing konusun=
    u=20
    tam olarak bilmedigim icin dns ile bu tip bir uygulama yapilip yapilamayaca=
    gi=20
    konusunda soru isaretleri var kafamda.

    Oncelikle teorik dusunceerinizi pratikte pek anlayamadigimi soyleyeyim.=20

    Saniirm iki hatti, bir tur birbirinin backup'i seklinde kulanmak istiyorsun=
    uz.=20
    Bu durumda hatlardan birinin devre disi kalmasi durumunda o servisin=20
    erisilebilir olmasi asla garanti edilemez. Ama siz servis degilde istemci=20
    pozisyonundaysaniz bu makul olur.=20

    Size gereken BGP/OSPF gibi bir protokol ile size paketleri tasiyan routerle=
    rin=20
    denetlenmesi. Yani, siz diyelim ki DSL koptugu zaman Kablonet uzerinden DSL=
    =20
    hattindaki router'lara, IP'leri Kablonet'e yonlendirmelerini soylemeniz=20
    gerekiyor.=20

    IP kaideleri geregince, siz her iki routerdan da ayni IP dest. adresli=20
    paketleri alabilirsiniz. Hatta, size DSL'den gelen paketi, Kablo uzerinden=
    =20
    yollayabilirsiniz. Ama hatlardan biri koparsa, o paketleri diger router'a=20
    gitsin seklinde islemek uzere muhatabiniz olan routerleri duzenlemeniz=20
    gerekir.

    Kabaca, normalde kablonet'in ve TTNET'in routerleri sizin IP'leri tasiyacak=
    =20
    sekilde duzenlenecek. Yani sizin blogunuza gelen paketleri sizin makineye=20
    yollayacaklar. Diyelim ki DSL koptugu zaman siz Kablonet uzerinden TTNET=20
    router'ina, bundan sonra bana yollayacagin paketleri kablonet'e gecir=20
    diyeceksiniz.. Durum duzelince de tersini yapip dogrudan kendinize=20
    alacaksiniz.

    Saygi ve sevgiler..