[linux-network] Re: umut:Re: apache

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Thu 24 Jul 2003 - 03:50:45 EEST

    > vs... vs...
    >
    > aslında proje tam olarak başlıyınca daha fazla istekte bulunuılacaktır...

    daemon yazmak (greetings to Enver Bey again) daha mantikli geldi bana.
    boylece apache/php bi dunya seyi root olarak calistirma riski yerine
    sadece bir tane daemon calistirmak daha guvenli, daha ozenerek yazilirsa.
    daemon %80 bitti ama kendini restart ettiremedim bir turlu :-)
    kendinden bir tane daha olusturuyor bagimsiz process olarak ama
    kendisini olduremiyor program akisi bitmesine ragmen :-)

    > bu şartlar altında php kullanmak bana daha akıllıca geliyor...
    >
    > hangi cgi ların kullnılacağının mutlaka bir yolu vardır
    > ama acaba nedir nedir ?:)

    cgi calistiracak apache kullanicisina ilgili cgi'in interpreter'ine
    ulasim ya da execute izni vermezsiniz olur biter.
    ornegin normal apache'niz apache useri kullaniyor olsun.
    sizin /usr/local/bin/php dosyaniz da owner:root ve
    -rwx-r--r--- olursa sadece root calistiraiblir. boylece
    apache kullanicisi istese de php ile hicbir cgi calistiramaz
    diger yanda sizin apacheniz root kullanicisi olacagi icin
    pasa pasa calistirir.

    dagitim olarak yaptiginizda sadece php dosyasinin chmod
    ayarlarini degistirmeniz yetecektir bu guvenlik icin.

    bilemiycem :-)

    saygilar.
    umut