[linux-network] Re: umut:Re: apache

---------

From: selam 007 (selam007@mail.com)
Date: Thu 24 Jul 2003 - 02:15:34 EEST

    > php executable'inin yerini de degistirirseniz guvenligi
    > sadece chown ve chmod yapmaya gore
    > iki kat arttirirsiniz (belirsizlik :-))

    evet bunu bende düşündüm ama dağıtım ı yapıldığı zaman
    php cgi lerinin çalıştırılması için php-cgi executable nin yerini de değiştirmek gerekiyor...

    > kontrol panel icine koymak istediginiz ozelliklerden
    > biraz bahseder misiniz? tam olarak neyi kontrol
    > edeceksiniz?
    iki aşama lı bir panel birincisi root
    ikincisi ise site-yonetim

    ve genel apache de de global aliasları tanımlı
    örn http://www.vispnet.net/site-yonetim
    sayfası aslında bir alias ile /etc/vispnet/panel/site-yonetim/
    klasörüne ulaşacak

    site yöneticisinin burada yapabilecekleri
    o domain için sisteme izin verildiği sayıda
    kullanıcı ekleme mail hesabı açma
    listeci yönetimi (kendi domain'nine ait olan listeyi sadece)
    vs....

    http://localhost/root/
    ta ise
    site açma...
    dns yapılandırması...
    apache yapılandırması...
    mail hesabı açma

    (bunların bir kısmı visp projesi için yapıldı ama hem bu proje bir webmin modulü idi hemde ücretli bir proje idi kullanımıda bu kadar fazla işi yapmıyor (yaws yazdığımızı kötülüyoruz gibi oldu ama))
    listeci yapılandırması...
    istenilen domain için kullanıcı açma...
    makine ayarları network ayarları...
    log incelenmesi...
    sistem incelenmesi...
    vs... vs...

    aslında proje tam olarak başlıyınca daha fazla istekte bulunuılacaktır...

    Dediğim gibi ben bir yönetim paneli yapmak için php-cgi ye ihtiyaç duyuyorum... çünkü bir webmin modulü yapacam diye 1.5 ayda perl öğrenmek zorunda kaldım php ise daya iyi biliyorum ve daha fazla hakimim

    bu şartlar altında php kullanmak bana daha akıllıca geliyor...

    hangi cgi ların kullnılacağının mutlaka bir yolu vardır
    ama acaba nedir nedir ?:)

    bir soruda benden :)

    senmail ayarlarında
    /etc/mail/local-host-names
    visp.net
    /etc/mail/virtusertable
    admin@visp.net timu

    shell de newaliases

    komutunu verdikten sonra
    kmail ile E-Posta gönderemiyorum
    sendmail' i restart etmem gerekiyor
    bunun nedenini acaba nedir, nasıl önüne geçebilirim?
    sendmail reload dediğim zamanda sendmail restart ediliyor...

    Sign-up for your own FREE Personalized E-mail at Mail.com
    http://www.mail.com/?sr=signup
    CareerBuilder.com has over 400,000 jobs. Be smarter about your job search
    http://corp.mail.com/careers