[linux-network] Mail Server , QMail

---------

From: M.Sinan (linux-lists@stu.uludag.edu.tr)
Date: Wed 23 Jul 2003 - 15:39:48 EEST

    Merhabalar,

    Yaklaşık olarak 10.000+ email hesabı barındıracak bir sunucu icin (aktif
    kullanim en fazla 2.000 olacaktir diye dusunuyorum) Qmail+vpopmail+mysql
    uzerine bir sistem dusunuyorum.

    Ancak veritabanini ve kullanıcı mail dizinlerini ikinci bir makinada
    saklamak istiyorum..

    Sormak istediğim, kullanicilarin mail dizinlerini nfs olarak tutmam çok
    performans kaybına uğramama sebep olur mu ?

    Aradaki bağlantı cross yapılacak, sonuçta hatta hiçbir gürültü
    olmayacak, ama sonucta uzaktan bir yazma işlemi ne kadar zarar verir
    bana ?

    MySQL'i ayrı tutmam da kayıba neden olacak mıdır?

    Su an 200 tanecik kullanıcı var ve aletin gıkı çıkmıyor (hepsi birarada
    olmasina ragmen) ancak 1 ay içinde karşılaşacağım durumdan çekiniyorum.

    Bu konuda bana tavsiyeleriniz varsa duymaktan çok memnun olacağım.

    Saygılarımla,

    M.Sinan