[linux-network] Re: iki mail server tek adres

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Wed 23 Jul 2003 - 13:39:39 EEST

    Selamlar..

    Bildigim kadariyla SMTP kavramlarinda, MTA mailleri gereken yere transfer=
     eden=20
    araclara deniyor. Bu mekanizma, mail HUB'lari, routing vs. destekliyor. H=
    al=20
    boyleyken alias vs. tanimlamadan routing mekanizmasiyla seyleri dogru ser=
    vere=20
    yonlendirmek mumkun olabilir saniyorum.

    Bir ara benzer bir mail cluster olusturmam gerekmisti. HA ve LB=20
    implementasyonlu. Basitce bir proxy olusturup bunun uzerinden SMTP icin=20
    kullanici adlarinin hash'larina gore, POP3 icin de auth fazindan sonra=20
    karsiya baglantiyi yaptiktan sonra, bir tur NAT ile paketleri o tarafa=20
    redirect eden bir uygulama yapmistim. Ama bunu yapmak hakikaten zor bir i=
    s=20
    olabilir.=20

    Mail server mevzusu ilgi alanimin bir hayli disinda kaliyor. Kesin emin=20
    degilim su an. Ama forwarding, realy gibi konulari biraz karistirmak=20
    gerekebilir. Yada Delegate gibi SMTP destekli proxy'leri biraz arastirmak=
    =20
    makul olabilir..

    Saygi ve sevgiler..

    =C3=87ar 23 Tem 2003 13:08 tarihinde =C5=9Funlar=C4=B1 yazm=C4=B1=C5=9Ft=C4=
    =B1n=C4=B1z: