[linux-network] Re: acil

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 13:38:28 EEST

    Selamlar..

    Her seyin bir adabi vardir. Listenin adabida bellidir. Elbette listelere yeni
    girmis bir kullanicinin bunu bilmesi mumkun olmayabilir. Konu basligi,
    konunun ne oldugunu gosterir. Konu acil ise, acil olarak isaretlenir. Ha,,
    belki ecartis onu kirpar ama oyle yapilir. Belki konunun en sonuna (acil)
    gibi bir ifade eklenebilir.

    Bu acil yaziyor olmasi hic kimsenin isini gucunu birakip ona kosturacagini
    belirtmez. Bir mesajda acil yazmiyor olsa bile pek coklari en acil sekilde
    (genellikle derhal) cevap verir. Konu basliginin "Yardim lutfen" oldugunu
    gorurum. Zaten buraya mesaj atiyorsaniz, herkes sizin yardima ihtiyaciniz
    oldugunu biliyor.

    Baska kurallarda var elbet. Bunlardan belkide en onemlisi, birisine ukala
    diyecekseniz, bunu bu listeden degil, ozel adresinden yapmaniz gerekmesi.
    Size su anda cok guzel bir kac laf gecirebilirim, ama burasi o isin listesi
    degil.. Bu tur kurallardan haberdar olmayip, burada ahkam kesmeye calisan
    birisine de ozel cevap yazacak kadar vakte filanda sahip degilim, degmez...

    Devrim burada, listelerde uyulmasi gereken bir kurali hatirlatiyor. Gayet
    kibar bir dille bu tur mesajlarin nelere yolactigindan dem vuruyor. Burada
    bir kinama bir hakaret yok. Sanirim bu mesaji okuyan pek cok arkadas, bir
    daha listelere (en azindan devrim gunduz'den cevap gelmeyebilir kaygisiyla)
    dogru durust konu yazarak mesaj atacaklardir.. Buda bu arkadaslarin benden ve
    diger pek cok arkadastan cevap almalari ihitmalini de artiracaktir dogal
    olarak..

    Gelelim size. Devrim GUNDUZ'un DNS yazisini begenmeyebilirsiniz. Bir ton
    eksigi yanlisi da vardir. Devrim GUNDUZ ortalikta bu kadar bir belge dahi
    yokken, eksikligi hissetmis bunu yazmis. Ona bu ne rezalettir demeden once,
    oturup ya o belgeyi duzeltmeniz, yada yenisini yazmaniz beklenir. Eger kimse
    cikip o belgenin yenisini yazmazsa o belge oyle kalacaktir. Bizim belgemizi,
    Haluk MAGA oturup yazacak degil herhalde.

    Bu bir cemaat, bir gonulluluk hareketidir. Buraya yazmak bize hic birsey
    kazandirmiyor, birilerine yardim etmis olmanin hazzi ve bigilerimizi paylasip
    cogaltmis olmaktan baska. Bu belgelerde oyle. Kimse Devrim'e altin takmadi
    belge yazmissin diye. Bu is bir yerde bir hata eksik gordugumuzde kapatmakla
    olur. BU Free Software'in tek buyume/gelisme yoludur. Oturupta bir seyler
    yapmaya calisanlari karalamaya calismakla olmaz.

    Son paragrafim size degil sadece, listede bulunan herkese. Eger siz bir
    ucundan tutmazsaniz bu tas asla yerinden kalkmaz. Tas yerinde agirdir, hep
    birlikte bir ucundan tutarsak kolayca deviririz..

    Saygi ve sevgiler..

    Sal 08 Tem 2003 23:11 tarihinde şunları yazmıştınız: