[linux-network] Re: aptal terminal

---------

From: Orkun BALCI (karatekid@softhome.net)
Date: Sun 06 Jul 2003 - 23:47:36 EEST

    Bu konuda teknik olarak pek yardım edemiyebilirim fakat konudan sapmamak
    için konuyu bir özetliyim.

    Sizde bir linux makina var ve 30 tane saklama birimi olmayan makina var. Bu
    30 makina üzerinde bir işletim sistemi çalıştırmak istiyorsunuz. Çalıştırmak
    istediğiniz işletim sistemi windows. Sanıyorum şurada ufak bir bilgi
    eksiğiniz var;

    Bir örnekle anlatayım: 25 nolu makinada bir hesaplama işlemi yapmak
    istiyorsunuz. Windows aptal serverlı bir laboratuvar kurulduğunu düşünelim.
    25 nolu makina server makinada "calc" programını çalıştırır. Program
    ("calc") server makina üzerinde çalışır fakat görüntüsü server makine
    üzerinde değil, client makina yani 25 nolu makina üzerinde görülür. Yani siz
    bu 30 makinadan hangisine ne program yüklerseniz yükleyin o programlar
    server makina üzerine kurulur.

    Aynı mantıkla: Linux Aptal Serverınızın ve windows client makinalarınızın
    olduğunu varsayalım. Windows makina "calc" programını çalıştırmak isteyecek
    fakat ufak bir sorun var bu program bir linux programı.

    Belki yetersiz bilgiye sahip olabilirim çünkü bu sistemlerde en son ben
    ilkokuldayken uğraşmıştım. O günden bugüne olan değişiklikleri pek takip
    etmedim. İlkokuldaki bilgisayar laboratuvarımız Windows server + windows
    client sistemiyle çalışıyordu ve makinalar win3.1 idi. Yukarıda anlattığım
    mantığa değişik eklentiler, yenilikler yapılmadıysa, böyle bir olayı
    gerçekleştirmeniz imkansız.

    Sanıyorum biraz daha kafanızdaki soruları çözebildim.

    Diğer yandan clientlarda linux kullanımı sizin için uygunsa ltsp denemenizi
    öneririm. Veya teorik olarak düşünüldüğünde lindows'u server olarak kurup
    diğer makinalar üzerinden windows programlarını çalıştırabilirsiniz. Tabiiki
    bu son söylediğim biraz fazla teorik oldu. Denemeniz gerekebilir.

    İyi Çalışmalar,
    Orkun "Phobos" BALCI