[linux-network] Re: [linux-network] iç network ve wan

From: M.Sinan (sinan@uludag.edu.tr)
Date: Mon 27 Jan 2003 - 01:54:27 EET

> Selam,
Selam
> İç network'de 192.168.0.3 ip'li makinamdan windows update yapmak
istiyorum. Fakat windowsupdate'ın sayfasına girince hata veriyor ve hatada
muhtemelen ana makinada winxp olduğunu zannetmesi. Ana makina linux. Ayrıca
aynı sorunu internet telefonu gibi uygulamalarda da yaşıyorum. Ben host
olduğumda kimse bana bağlanamıyor.

internet telefonu gibi uygulamalarda host olurken karsi tarafa hangi ip
adresini veriyorsunuz? 192.168.0.3 ile olmayacagi garanti, eger linux box in
ip sini veriyorsaniz
(ki olmasi gereken bu) box'inizda iptables ile bir kural yazarak baglantinin
gerceklesmesini saglayabilirsiniz (baska turlu olmayacagi da acikca ortada)
diyelim li x.x.x.x sizin linux box in internete bakan yuzunuz olsun, birisi
bu ip ye herhangi bir porttan baglanmaya calistiginda eger kural
belirtilmemisse baglanti saglayamaz cunku linux box o portu dinlememektedir
(cunku dinleyen yazilim sizin kendi makinaniz yani 0.3 ip li.)

bu kadar bilgiden sonra, iptables ile yapmaniz gereken

/usr/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport YYYY -j
DNAT --to 192.168.0.3:YYYY

Burada eth0 linux box in nete bakan yuzu, YYYY kullanmak istediginiz
programin dinledigi port, 192.168.... de lokal agda bu yazilimi calistirmis,
baglanti bekleyen makinanin ip adresi (önemli : eger bu kuraldan once
belirli portlar disinda gelen istekleri droplayan bir kuraliniz varsa
islemeyecektir. once o kurala YYYY portunu da eklemelisiniz.)

Ustteki satir isinizi gorecektir.

Windows update e gelince, bu sorunun iptables'dan kaynaklandigini
sanmiyorum, cunku bugune kadar hic boyle bir sorunla karsilasmadim (ki baya
baya fazla clientimiz var, gerek win98 gerek 2000 gerek xp olsun..)
ayriyeten windows update web'den erisim sagliyorsunuz, gonderdiginiz bilgiye
gore size cevap veriyor, yani bilgisayariniza baglanip OS detection gibi
bisey yapmiyor, yani ana makinanin xp oldugunu zannedemez.

> Linux ana makinada herhangi bir proxy açık deil. Sadece iptables ile masq
yaptırıyorum.

> Bu sorunları nasıl çözerim? iptables yerine squid kullansam çözüme
ulaşırmıyım? Proxy ile iptables arasında çok büyük farklar varmı?

Iptables ile box inizi bir nevi router olarak kullanirsiniz, proxy ile bunu
yapamazsiniz (her program icin degisik degisik ayar yapmaniz gerekecektir,
ki desteklenmeyen bazi seyler olabilir diye -dusunuyorum- ,kesin bilgim
yok )

Iptables kullanmaniz yarariniza olacaktir, proxy ile baya basiniz
agriyabilir, ki web proxy disinda kullanma ihtiyaci hissetmedim bugune
kadar.

Yararli olacagini dusundugum bir de link vereyim
http://www.linux.org.tr/belgeler.php , biraz incelerseniz cogu sorunuzun
cevabini bulabilirsiniz.

> Benimle aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa aynı çözümü kullanabilirim.
>
> Şimdiden teşekkürler...
rica ederim

M.Sinan