[linux-network] Re: nameserver

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 24 Jan 2003 - 16:00:48 EET

> Peki şöyle birşey soriim. Benim makinamın nameserver olabilmesi için hiyerarşik düzende benden daha üstte duran bi makinanın beni nameserver olarak tanıtmasımı lazım?

xyz makinasin abc domaini icin nameserver olmasi icin
i)
abc'nin bir ust domainde
abc IN NS xyz

benzeri bir tanimin olmasi lazim

ii) xyz makinasinda abc'nin NS kayitlarinda
yukaridfkaine benzer bir satir olmasi lazim.

iii) xyz ile ilgili reverse kayitin olmasi,
ve yukardaki tanimlarda FQDN olmasi, en azindan CNAME olmamasi
gerekir.

iv) bazi registrar'lar xyz'nin kendinde potensiyel NS olarak
kayit olmasini isteyebilirler.

%%
Bunlarin icinde en temeli i'dir. Digerlerindeki hataalrda
calsiamayi engeller.

Umarim sorunuz cevplamis oldu

Saygilar
Mustafa Akgul