[linux-network] Re: nameserver ve Orkun BALCI :)

From: Abdullah Güney (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Fri 24 Jan 2003 - 09:28:20 EET

1) Ilk basta bu DNS leri host edeceginiz makinanin durumu nedir? Yani
kiralik hat mi yada kablonet mi gibi?
Eger bu ilk yanitiniz kiralik hat ise hatti kiraladiginiz yere bu
yapacaklarinizi anlatmalisiniz ki size gelen isimleri yonlendirsinler. Yani
aliveli.com adresi ORKUN adli makinaya gitsin demesi gerekiyor. Cunku
uluslararasi kurallar geregi her isteyen makinasini DNS server yapip
internete acamaz acsa da bir ise yaramaz. Cunku ip adresini cozup isme
ceviren bir yapi bulamaz. Yada tam tersi.
Ornegin siz dial-up la baglandiniz. Dial up size bir ip verir siz makinanizi
herkese acabilirsiniz bu ip ile ama, sizin makinanizin ismi www.orkun.com
olsun disardan baglanan insanlar bu isimle sizi bulamazlar, ip adresi ile
sizin makinanizi bulurlar. Dolaysiyla dial-up hizmeti aldiginiz yer kendi
serverlarinda sunu yapmalilar. www.orkun.com ismini yazanlar 192.168.0.1
ipsine yonlensinler. Bu kadar da yetmez. Dial-up hizmeti veren yer yani iss
ayni zamanda kendi DNS serverinda da bunu yazmali ki DNSler tum dunyada
guncellendiginde sizin isminiz de tum dunyada guncellensin. Bu soylediklerim
sadece dial-up degil ayni zamanda diger yapilar icin de gecerlidir.
 Bu islemler aslinda karisik olmamakla birlikte mantigini anladiginizda
kolaydir.
Size tavsiyem www.linux.org.tr belgelerindeki DNS ile ilgili yazilari
okumaniz.

Bize nasil bir yapiniz oldugunu anlatabilirseniz daha net yanitlar
verebiliriz. Ama anladigim kadariyla bir yanlis anlama var gibi gozukuyor.

Abdullah Güney