[linux-network] Re: dynamic bandwith manegement

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 01:57:21 EET

07 Jan 2003 00:08 EET tarihinde yazmışsınız:

> Serdar sanirim cbq biraz agir gelir :)

Belkide.. Ortam cafe olunca biraz karisik oluyor. Tipik bandwith limitleme ile bu isin icinden biraz zor cikilir. Oncelikle urst modunu desteklemeniz lazim. Sonrasinda diyelim ki 1 musteri cep mesaja girdi, bir seyler yaziyor kutuya. O sure icinde onun bantgenisligini digerlerine paylastirmaniz lazim. Diyelim ki 128K DSL kullaniyorlar. Bu durumda, 10 kisiye adam basi 12.8K duser. Ama millet hep birden download'a yuklenmez. Ne yaparlar ? Mesela chat yaparlar. Bir paket gelir, okurlar, gulerler, kizarlar, yanlarinda oturanlara "Ayarladim kizi" derler vs. Iste o idle sureleri genelde oyle denkgelirki, aktif olarak sanki 4 kisi varmis gibi olur. Sonucta eger kafadan pratik olarak adam basi 12.8K max diyerek limitlerseniz, bu kez agin gereksiz yere atil kalmasina yol acarsiniz.

Sonucta cozum shared/borrowed olarak class ve filterleri tanimlamak. Fakat size gereken size gelen paketleri duzenlemek. Bu durumda isler biraz daha cetrefilleniyor. Basitce, eger siz gelen paketleri sizden asil sahibine giderken mantikli olarak bandwith shaping yapabilirseniz, size paketleri yollayanlarda bir sekilde bu kurallara uymak durumunda kalirlar. Ama buda o kadar kolay degil, fakat imkansizda degil.

Fakat BSD ile bu nasil becerilir, hic bir fikrim yok.

Saygi ve sevgiler..