[linux-network] gprs baglanti problemi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 06 Jan 2003 - 23:54:27 EET

Merhaba,

 belgeler.org'dan Linux GPRS Nasil dokumanini aldim.

 Orada yazilanlari aynen uyguladigimda (script paketini kurup), telefonla
baglanip ip adresi aliyorum karsi taraftan ancak daha sonra hic veri gidip
gelmiyor.

 ifconfig ile baktigimda, ppp0 linkinin kuruldugunu goruyorum. routing'de de
bir problem yok gozukuyor cunku yapmaya calistigim baglanti paketleri ppp0'a
gidiyor, ancak geri gelmiyor (TX paket cok, RX paket 2-3 tane -- diger
arayuzlerde bir artis yok). Dns problemi olmasin diye ip adresi ile
baglanmaya calistim.

 Hem Slackware hem Suse dagitimlari ile denedim. Hem Turkcell hem Aycell
hatlari ile denedim.

 Isin ilginci Windows suruculerini kurup, gsm sirketlerinin ve telefon ureten
firmalarin sayfalarinda anlatilan bilumum Windows islemlerini yapinca da ayni
problemi yasadim. Daha sonra TCP/IP ayarlarindan IP header compression'i
kaldirinca duzgun bir bicimde baglanti saglandi.

 Baktigim kadariyla ppp-options'da gprs-nasil'dan cikan hazir script'te zaten
bu sikistirmalar (VJ Header gibi) kapatilmis. O nedenle bu sorun olmamali. Ek
olarak bilumum diger ppp sikistirmalarini da kapatmayi denedim sonuc alamadim.
Sistemdeki diger ppp ayarlarinin hepsini ucurdum, bir sekilde cakisma olmasin
diye, gene i-ih.

 Telefon Ericsson, ama zaten bunlar com port'tan baglayip normal
modem olarak kullaniliyor, marka/modellerin birbirlerinden bir farkliliklari
olmamali.

 Isin icinden cikamadim, fikir verebilecek olan var mi?

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694