[linux-network] Re: IPABLES

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Fri 03 Jan 2003 - 14:42:50 EET

Selam
Bunun için iptables patch-o-matic lerinde quota isimli bir patch var. Tabi
bunu yüklemek için patch i uygulayip kerneli bastan derlemen gerekir. Bu
patch su mantikla çalisir.

iptables -A INPUT -p tcp --dport 21 -m quota --quota 40000 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p tcp --dport 21 -j DROP

diye iki kural eklersin. Üstteki kural çalisir taki bant genisligi 40000
byte olana kadar. Yani FTP istekleri bant genisligi 40000 byte olana kadar
kabul edilir. Bu bw doldugu anda üstteki kural iptal olur ve dogal olarak
alttaki drop satiri isler ve bütün ftp istekleri DROP olur.
Bu islemi ip bazli da yapabilirsin.
Iyi çalismalar.