[linux-network] mail server

---------

From: betega@ixir.com
Date: Thu 27 Feb 2003 - 12:10:17 EET

    merhaba,
    Benim kablonet ile internet cıkısım var,ofistede yaklasık 10 kullanicim.kullanicilarin xxx@firmaadi.com.tr seklinde mail adresleri var ve bu mailler isp'de duruyor.
    Ben linux mail server kurmak istiyorum.Tam anlamiyla calisincaya kadarda sadece bir kac kullaniciyi bu mailserverdan calistiracagim.Verimli olur bir problem cikmaz ise tum kullanicilar bu mail serverden calisacak.Yaklasik 1 haftadan beri linux mail serveri kurmaya calisiyorum.bir kac problemim var soyleki;
    qmail kurmaya calisiyorum en son qinstall ile qmail ,vpopmail,qmailadmin,sqwebmail'i kurdum.ofis ici normal calisiyor, ama mesela qmailadmin ve sqwebmail calismiyor (http://localhost/cgi-bin/qmailadmin yazınca
    Ama vpopmailin komutlariyla kullanici vs yaratabiliyorum.)
    Buyuk ihtimalle herhalde dnsden dolayi calismiyor.qmail dokumanlarinda dns kaydinin duzgun calismasi gerektigi soyleniyor.Benim durumumda kablonet ile calisirken dns serveri ne sekilde kurmam gerekli? cunku tam mail server olarak daha sonra calistiracagim(tam duzgun calisinca leased line internet baglantimiz hazir onuda devreye sokacagiz).Yapmak istedigim kullanicilariminmailserver'dan mail alip gondermesi.Yukaridaki kurulumda eksik bie sey varmi?DNS'den dolayi qmail yerine sendmail'mi kullanmaliyim?Redhat kullaniyorum.Bilgilendiriseniz sevinirim.