[linux-network] Re: WAN kartları - ne tavsiye edersiniz?

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 11 Feb 2003 - 07:18:18 EET

Pazartesi 10 Şubat 2003 13:51 tarihinde şunları yazmıştınız:
> Cyclades-PC300 tavsie ederim,
> 1 veya 2 WAN arayuz (X.21, V.35)
> DSU/CSU entegreli (T1, E1, G.703)
> kullanmadim henuz ancak methini kullananlardan duydum,

Cyclades haricinde kullanıldığını duyduğunuz kart var mı? Cyclades'in
sürücüsünü açık kaynak olarak dağıtması kolaylık, fakat normal çekirdek
içerisinde sürücülerini bulamadım. Acaba ben mi yanılıyorum, çünkü
README'lerinde normal çekirdekte sürücülerinin bulunduğu yazıyor, fakat
çekirdek kaynaklarında bulamadım -- iyice grep'ledim...

ImageStream'i TR'de bulabiliyorum, fakat driver open source deÄŸil. Binary
sürücülerden hoşlanmıyorum, bunu büyük bir dezavantaj kabul ediyorum.

Sangoma'nın kartı hoşuma gitti, fakat TR'de bulunur mu, kullanan olmuş mu, onu
merak ediyorum. Kartın sürücülerinin de çekirdek dağıtımlarında yer alması
bence büyük bir rahatlık ve tercih sebebi.

> Kullanma sebebi ise CobaltQube'a bu karti adapte etmekti.
> Cobalt uyumlu oldugu icindi o da (boyu acisindan ufak sayilir)
> Router olayini hesapli yapmaksa amac Allied Telesyn var,
> Bimel'de vardi sanirim.

Pek değil. Elbette hesap/kitap işi önemli, fakat pahalı ve yetenekli bir
CISCO'dan bıkmış durumdayım. Altı üstü üç beş port'tan üç beş farklı ağla
haberleşecek olan router'da en ufak bir değişiklik yapmak için "uzman"
geliyor, sizin üç satır iptables ile yapacağınız işin önce mümkün
olmayacağını savunuyor, sonra hatalı yapıyor, sonra yapılıyor, sonra başka
bir değişiklik esnasında gene ayar uçuyor, arka planda bir Linux makinadan
girmemesi yere gelen paketleri gitmesi gereken yere yönlendiriyorum.... Ne
oldu, CISCO kullandık... Cisco değil problem olan, onun farkındayım fakat bu
saatten sonra IOS öğrenmek de istemiyorum, zaten fahri uğraştığım bir şey.

Esen kalın,
Deniz