[linux-network] Re: ADSL - Linux Alternatif Ag Kurulumu

---------

From: Serdar KÖYLÜ (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Thu 25 Dec 2003 - 14:02:11 EST

    Selamlar..

    Cevap evet, yapabilirsiniz. Ama nasil derseniz, kitap yazacak vaktimyok
    henuz :))

    Kabaca, FR+router ile ag arasina bir bilgisayar koyun. Bu bilgisayara
    ADSL'i baglayin. Daha sonra onda gereken routing ayarlarini yaparak
    FR'nin obur ucundaki sisteme olacak baglantilari FR uzerinden, internet
    cikisinida ADSL uzerinden yonlendirin.

    Linux uzerindeki firewall ve ekleyeceginiz bir kac yazilim (squid vs.)
    diger isteklerinizin hepsini yerine getirecektir.

    SuSE iyidir, hostur. Ama parali. Bu yuzden mesela ben destek
    veremiyorum. Cunku elimde SuSE yok :(( Ama mesela slackware
    kullanirsaniz bizde daha iyi destek veririz. Diger yandan, mandrake,
    debian vs. de var elbet. Fedora da olabilir netekim, son care..

    Daha elle tutulur seyler yazmamiz icin oncelikle bir makineye 3 ethernet
    takmali ve sistemi kurmalisiniz. Sonrasinda bir capraz kablo ile bir
    etherneti router'a, bir digerini ADSL modeme baglamali, aginizida kalan
    ethernet ile irtibatlandirmalisiniz.

    Simdi, bu asamadan sonra, Istanbul'daki IP adresleri neler, FR
    router'in markasi modeli vs. nedir ? Bu router icin alinmis IP'niz varmi
    vs. gibi bir dizi soruya yanit verirseniz, daha elle tutulur sekilde
    istedikleriniz icin yol gosterici olaibiliriz saniyorum..

    Saygi ve sevgiler..

     On