[linux-network] ADSL - Linux Alternatif Ag Kurulumu

---------

From: Volkan Evrin (vevrin@yahoo.com)
Date: Thu 25 Dec 2003 - 13:34:50 EST

    Merhabalar,

    Bilindigi gibi TT tarafindan yapilan yatirimlar
    sonunda hayata gecti ve belli merkezlerde ADSL
    kullanimi basladi (baslayacak).

    Benim aklimda soyle bir fikir var, ama cozemedigim
    konularla ilgili olarak listeden yardim almak istedim.

    Bizim sirketin mevcut olarak Ankara-Istanbul arasi bir
    frame-relay hatti var ve internet/e-mail cikislari
    Istanbul noktasindan cikmakta. Gerekli ayarlar ve
    guvenlik bu noktadan saglaniyor. Sonucta benim
    yonettigim LAN (Ankara Fabrika ayagi), Cisco
    yonlendirici ile Istanbul'a ulasmakta ve internet
    hizmetlerini almakta. E-mail sunucum yerel agda olsa
    da, dis dunya baglantilarini yine Istanbul ustunden
    karsiliyor.

    Benim yapmak istedigim, ADSL'den de faydalanarak,
    yerel ag'da fiziksel bir degisiklik yapmadan, kendi
    agimi Istanbul'dan bagimsiz bir sekilde internete
    cikarmak.

    Sistemin bir linux sunucu (guvenlik, vekil sunucu vs.
    dahil) ile calismasi ve kullanicilarin diger yerel ag
    ve istanbul baglantilarindan mahrum kalmadan bu sunucu
    sayesine internete cikmalari. Dusundugum sistem
    Suse9.0.

    Takildigim noktalar:
    * 256 KB ADSL ile bu sekilde bir calisma yapilabilir
    mi?

    * Linux uzerinde eksiklerimi tamamlamak icin oncelikli
    olarak hangi konularda dokuman tarayip, denemeler
    yapmak gerekir (bun konulari ilk defa deneyecegim icin
    guvenli bir yapi kurmam gerekiyor)?

    * Guvenlik duvari olarak nasil bir uygulamayi tercih
    etmeliyim?

    * Kullanicilar, diger ag hizmetleri disinda "sadece
    internet hizmetini" bu sunucudan almak icin nasil bir
    ayara ihtiyac duyacaklar? Bunu saglamak icin sunucuya
    DNS mi kurmak gerekir?

    * Loglamalar (internet kullanimi, sistem guvenligi,
    vs) icin on hazirlik olarak neler yapilabilir?

    Ilgilenenlere tesekkurler

    Volkan Evrin
    KAREL