[linux-network] Re: Qmail

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 07:07:39 EST

    On Thu, 2003-12-18 at 12:40, Ümit Muratoğlu wrote:
    > Daha detaylı sorayım.
    > A ofisinde Qmail, fetchmail kullanılıyor.
    > domain: abc.net diyelim ve bu domaine ait mail hesapları X nette tutuluyor.
    >
    > B ofisi içinde aynı özellikler geçerli.
    >
    > A ofisinden B ofisine mail attığımız zaman mail hiç dışarı çıkmadan localde
    > kalıyor.
    > Dışarı çıkmıyor.
    > Yani
    > A ofisinde çalışan biri
    > A ofisinde çalışan ali@abc.net
    > B ofisinde çalışan veli@abc.net
    > adreslerine mail attığı zaman ikisinede gitmesini istiyorum.

> [...]
    A ofisindeki qmail'e ofisa.abc.net icin gelen mailleri kabul etmesi
    gerektigini, B ofisindeki qmail'e ofisb.abc.net icin gelen mailleri
    kabul etmesi gerektigini belirtirseniz ve her iki makinanin smtproutes
    dosyasinda karsi ofisin qmail sunucusunun ip adresini yazarsaniz,
    probleminiz cozulecektir diye dusunuyorum. Ancak sunu belirtmeliyim ki
    bu dusuncem pratik bir konfigurasyona degil, genel bilgiye dayaniyor.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar