[linux-network] Re: transparan firewall

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 14:02:02 EST

    Nebi> burada bisey solemek istsiyorum,
    Nebi>
    Nebi> cift ethernetli bir makinenin, aldigi ip adresleri farkli ethernetlerde farkli networklere ait olmasi gerekmez mi?
    Nebi>
    Nebi> asagidan anlayabildigim kadari ile firewall'in yerlestirilmesinden once x.x.1.1 ve x.x.1.2 adresleri zaten ayni networkteler...
    Nebi>
    Nebi> firewall yerlestirilince onun ethernetlerine bu iki (ayni networke ait ) ip'yi veremememiz lazim...
    Nebi>
    Nebi> yaniliyor muyum? hata varsa lutfen duzeltin...

    Eger router, firewall ve switch ayni network uzerinde olsalardi haklisiniz.

    Ancak router ve switch arasindaki tek baglanti sekli firewall ethernet kartlarindan
    geciyor. Yani router ve switch arasinda baglanti vardi, bunu kesip araya firewall
    koymayi dusunuyorum.

    Sanirim bridge tanimina giriyor :)
    Terminoloji hatam olmussa asil benden ozur :)

    Enver Bey'in soyledigi bridge ile ilgili sey hakkinda biraz daha bilgi toplayayim
    daha sonra buldugum cozumu detaylica aktaririm.

    Saygilar.
    Umut