[linux-network] Re: Ynt: Re: Ynt: Re: Ynt: Re: sendmail

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 02 Dec 2003 - 03:04:43 EST

    On Mon, 2003-11-24 at 19:53, Yunus ÇİÇEK wrote:
    > Selamlar,
    Merhaba,

    > Arkadaşlar bu konu gereğinden çok fazla uzadı ancak, çok uzun zamandır
    > listeden tanıdığım linux guru'su iki arkadaşımın (M.Kemal Ergür,
    > Mustafa Akgül)postfix/sendmail ilişkisine takılmalarına ve tarzlarına
    > şaşırmadım desem yeridir.

    Bu thread icerisindeki tum iletileri okudum, sonuc olarak MKE ve MA'in
    tarzlarinda bir aksaklik/eksiklik/yanlislik goremedim.

    > Ben postfix sendmail yazılımını bir plugin gibi kendi içinde
    > kullanıyor demedim.

    Tam olarak bunu dediniz, aklinizdaki baska birsey olabilir; ancak
    e-posta listelerinde insanlar yazdiklariniza bakarak hareket
    edebilirler. Burada zihin okuyabilen birinin olmadigindan emin
    olabilirsiniz.

    > Eric allman,ın yazdığı sendmail MTA,in tarihçesi sayılabilir. ancak
    > özellikle postfix 1.0 ve 1.1 versiyonunda eric allmanın code'ları
    > vardır. (Örnek mail.local - code cleanup -retrying )

    Soylemeden gecmeyecegim. Sendmail gibi mukemmel, yillarin tecrubesini
    iceren, yuzlerce gereksinim icin binlerce fonksiyon barindiran bir MTA,
    ustelik ortada dogru durust dayanak da yokken ancak bu kadar
    kotulenebilirdi. Allman yazdiklarinizi anlayacak kadar Turkce bilseydi
    herhalde size cok gulerdi.

    Saygilar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part