[linux-network] Re: ciscoda broadcast yönlendirmesi

---------

From: Serdar KÖYLÜ (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Tue 19 Aug 2003 - 16:06:08 EEST

    Selamlar..

    Simdi sorun aslen Linux sorunu degil. Diger yandan ben de Linux veya LKD
    veya Liste uyeleri yada Linux kullanicilarinin temsilcisi/sozcusu vs.
    degilim. Benim fikirlerim sadece beni baglar.=20

    Diger yandan, eger oyle yogun bir aginiz varsa, yapmaniz gerekenin her
    alt agda bir Local Master belirleyip bunlarida bir PDC olan (domain
    master) makinesine baglamak oldugunuda, bunun samba ile de
    yapilabilecegini de soylemistim. Bunu nasil yaparim derseniz, cevabim da
    elbette hay hay, bilgimizi paylasalim olacaktir. Ama bunu WinXX ile
    nasil yaparim derseniz, bu Gates'in ekmegine ket vurmak olur. Ayip
    ederiz gariban adama...=20

    Samba'yi nasil Local Master yapacaginiz conf dosyasinda yaziyor:
    "[Globals]/Local Master =3D yes". PDC yapmak icin gerekenler ise,
    sisteminizde Win9X ve WinXP, Win2K vs. olmasina gore farkli farkli
    sekillerde yapilabiliyor.=20

    Broadcast'lari acmayi dusunuyorsaniz, O switch'i ordan atin, yerine 50
    dolarlik ucuz bir switch koyun. Eger o switch'i oraya koymussaniz zaten
    bu tur islevlerde daha iyi oldugu icin koymus olmalisiniz.=20

    WINS server ile bu sorunu bir nebze cozebilirsiniz. Ama olmasi gereken
    Domain Master Browser. SMB conf icin su parametreleri inceleyin. Bunlar
    NT/2K/XP sistemlerinde belirtilemez, otomatik bulunmak istenir, ama
    becerilemez.=20

    remote browse sync =3D a.b.c.d
    remote announce =3D a.b.c.d

    Daha ayrintili bilgiyi, gerek WINS gerekse domain/local vs. master
    browsing ile alakali olarak, smb'nin text/htmldocs'lari icinde
    bulabilirsiniz.=20

    /usr/share/doc/samba-2.2.8a/textdocs/BROWSING-Config.txt

    gibi bir kac dosya icinde gereken her bilgi mevcut. Dogrusu bunlarin
    hemen hemen tamami Reverse Engineering ile elde edilmis bilgiler ve bu
    bilgilerden daha aciklayici olarak SMB/CIFS aciklamasini hic bir yerde
    bulamazsiniz..

    Sisteminizin tam olarak yapisini bilmek lazim. Bu yuzden elle tutulur
    bir seyler soylemek zor. Sizin sistemi bize nakletmeniz, bizim
    anlamamiz, size yol gostermemiz vs. sizin o dokumanlardan faydalanarak
    ozgun cozumunuzu gelistirmenizden 10 kez daha zor olacaktir. Elbette
    anlasilmayan, kafaniza takilan SMB sorunlari icin size mutlaka yardimci
    oluruz, olmaya calisiriz.=20

    Virus ? Antivirus... Broadcast, routing... Bu sorunlar bitmez sizde.
    Huzura kavusmak icin o Windows'lari kaldirin ayak altindan.. Radikal ve
    zor bir karardir. Ama alan herkeste memnun kalmistir daima..

    Saygi ve sevgiler..

     =20