[linux-network] Re: cpu kullanimi

---------

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 24 Apr 2003 - 17:27:19 EEST

    On Thu, 2003-04-24 at 16:47, Abdullah BAYKAL wrote:
    > Selamlar,
    > kullandıgımız 4 işlemcili sunucuda top ile baktıgımda genellikle
    > 2 cpu nun kullanımının %100 oldugunu httpd servisinin ise cpu nun %99.9
    > kullandigini goruyorum, netstat'la baktıgımda ise fazla bir baglantıda
    > goremiyorum, sunucu uzerinde rh8 ve Apache/2.0.40 yuklu ,
    > daha onceki sunucuda Apache 1.3.x yuklu idi ve boyle bir kullanim
    > yuzdesini
    > hic hatırlamıyorum, bunun nedeni ne olabilir, normal bir durum mu?

    Normal bir durum degil. Pek cok ihtimal olabilir; vmstat/top/sar/netstat
    ile azicik bilgi toplayip incelemek lazim.

    Disk I/O'su mu cok? Bellek kullanimi mi cok? Sadece CPU mu harciyor?

    Haddinden sik calisan bir cron gorevi, bilgisayara sizmis ve oradan
    baska yerlere saldirmaya calisan bir saldirgan, universite icerisinde
    worm bulasmis bilgisayarlarin yogun baglantilari ilk aklima gelenler.

    Web sunucu kayitlarinda cok yogun istek gorunmuyor mu? netstat ile
    baktiginizda keepalive bicimde bagli goreceginiz tek bir istemci cok
    yogun ardisik istemlerde bulunuyor olabilir. Istemlerin her birinin
    islenmesi cok vakit aliyorsa (php?) bu sonucla karsilasiliyor olabilir.

    selamlar, iyi calismalar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333