[linux-network] Re: Squid http-acceleration mode.

---------

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 24 Apr 2003 - 08:15:24 EEST

    On Thu, 2003-04-24 at 04:52, Serhan Sevim wrote:
    > Selam arkadaslar,
    > Ben squid server'i http-accelaration mode olarak, yani icerki kullanicilarin disariya olan browsing hizini arttirmak icin degilde, disari Internet'den gelen kullanicilarin sitemizi daha hizli goruntuluyebilmelerini istiyorum.
    > Simdi sorum ise basit.
    > Eger squid'i kurarsam web sitenin goruntulenmesi asagi yukari kac kat hizlanir? Mesela, mezun.com'un web sayfasini ele alirsak, su ankinden ne kadar farkli bir sonuc bekleyebiliriz sizce eger http-acceleration mode'da calistigini farzedersek ?
> [...]

    Merhaba,
    Squid kurarsaniz dinamik sayfalarda herhangi bir hizlanma olmayacaktir.
    Dinamik sayfalarinizi hizlandirmak icin yapilabilecek bir kac farkli
    teknik alternatif var:

      a. Her bakista farkli olmayan dinamik icerigi statige donusturmek.
         Bu teknikte ornegin, gunluk degisen dinamik sayfalari, web
         uzerinden periyodik olarak alacak ve html olarak saklayacak bir
         dizi programcik yazabilirsiniz. CF, bu turden her dinamik sayfa
         icin gunde bir kez calisacak, html uretecek ve tum musterileriniz
         html'leri goruntuleyecektir. Bunu yaptiginizda, Squid'den da fayda
         gormeye baslarsiniz.

      b. Veritabani temelli bir uygulama ise veritabani optimizasyonlari.
         Cesitli uygulamalarda, yalnizca veritabani ile ilgili
         degisiklikler/duzenlemeler yaparak performansini %400'lere kadar
         arttirabildigimiz oldu.

      c. Yuk paylasimi.
         Birden fazla sunucuya bolebilirsiniz. 2 web ve 1 VT paylasim
         duzenegi icin guzel bir baslangic olabilir. Dilerseniz daha
         sonra on tarafa web sunucular eklemeyi surdurebilirsiniz. Yuk
         paylasimini gerceklestirmek icin "Round Robind DNS"
         kullanabileceginiz gibi, daha adilane paylasim icin yuk dagiticisi
         da kullanabilirsiniz.

      d. Uygulama mimarisinin degistirilmesi.
         CF gibi scripting-only ortamlar yerine sunucu uzerinde "yasayan"
         (live/persistent) nesneler kullanabildiginiz (servlet vb.) bir
         uygulama modeli VT islemlerinizi cok azaltacak ve performansinizi
         onemli olcude arttiracaktir.

    Bunlar hemen aklima gelen, daha once cesitli seferlerde basariyla
    uyguladigimiz, makro optimizasyonlar. Mikro duzeyde performans artisi
    saglayacak cesitli cozumler de ongorulebilir ama etkisi bunlar ile
    karsilastirilamayacak kadar kucuk olacaktir.

    selamlar, iyi calismalar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333