[linux-network] Re: kablonet statik ip

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 02:01:06 EEST

    On Wed, 2003-04-23 at 01:45, Kerem ERSOY wrote:
    > Merhabalar,
    Merhaba,

    > Kablonet krumsal abonelere 128 Kbps ve üstü olmak kaydıyla Cisco nunCable
    > Royterini veriyorlar. Ben aldığımda dah düşük hızlarda Motorola Surfboard
    > modem veriyorlardı ki. Bu modemler aslında 32 adet statik IP
    > barındırabiliyor aslında ama kablocular nedense bu özelliği sadece kurumsal
    > kullanıcılar için kullandırtıyor ve statik IP istenirse 1,500 USD gibi bir
    > fiyata illa CISCO cable router satıyor ve 32 adet statik IP veriyorlar.

    Modemin IP barindirmasi? Sizce de bir terslik yok mu? Cable modem,
    ethernet frame'lerini Cable-TV uzerinden ISP'nizin agina aktarmaktan
    fazla bir is yapmiyor. IP protokolu seviyesindeki tum islemleri iki
    uctaki sistemler hallediyor.

    > Fakat bu dudumda da hosting yapmak ne kadar uygun olur bilmiyorum. Çünkü
    > bildiğiniz gibi Kablo ve ADSL gibi teknolojiler Asimetrik yani Download
    > hızınızın 1/4 ü hızla upload yapılabiliyor.. Yani 64 kb lik bir hattınız var
    > ise upload hızınız sadece 16 Kbps. yani bir web sayfasını böyle bir
    > bağlantıdan host etmek istemezsiniz sanırım .. Tabi bir de internetde her
    > web serveri dolaşmakta olan mimde ve codered aktivitelerini düşünürseniz
    > pratik dae 16 kbps yi hiç kullanamıyorsunuzda..

    Bu rakamlar gercek disi bence. Bir Apache kurup error_log dosyanizda kac
    tane sorunlu istek olduguna goz atacak olursaniz, aslinda bunlarin pek
    de fazla bir trafik yaratmadigini goreceksiniz.

    > Ama belki maili kendi networkunuzdan gönderip almak op ile uzaktan okuaya ya
    > da uzak bir SMTP ye göndermeye göre daha hızlı olabilir.. 32 adres alsanız
    > da en iyis ibir IP sharer yada firewall kullanmak.

    IP sharer?

    Saygilar,

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)    - Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com          - mailto: ealtin at casdb dot com