[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 19 Apr 2003 - 21:07:25 EEST

    Selamlar

    > Bunu su sekilde (kernel yapar) aciklamis olsaydiniz zaten =
    uzamayacakti.
    > Yalniz bir onceki mektubunuzda bu islemleri datapipe yapiyormus =
    seklinde
    > bir anlatim vardi, dilerseniz mektubunzu tekrar gozden gecirin.

    > Bunu su sekilde (kernel yapar) aciklamis olsaydiniz zaten =
    uzamayacakti.

    Zaten onceki mailime baslamadan yazmistim. Bir anlasmazlik var diye. Bu =
    benden de kaynaklaniyor olabilir tabii ki.

    >OSI referans modeli ile ilgili verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim

    Bu bilgileri maili diger okuyanlar icin vermistim. Sizin bir Bil. Muh. =
    Veya adayi olarak (En kotu ihtimal is hayatinizdan dolayi) bu konu =
    hakkinda bilgi sahibi oldugunuzu dusunuyorum. (Okulu bitirip =
    bitirmediginizi bilmiyorum :)=20
    Bu yuzden yanli anlasilma olduysa ozur dilerim.

    > Yalniz bu islemlerin yapilmis ve ya yapilmamis olmasi benim ag
    > performansimi etkileyecek bir konu degildir (genellikle. yani, cok =
    hizli
    > bir baglantiniz ve dusuk bir islem gucunuz yok ise)...

    Ag performansini ne kadar etkiler bilemiyorum. Ama sunu biliyorum ki =
    7000 aktif uclu bir networkte calisirken en basit bir kural =
    tanimlamasinin networku ne kadar yavaslattigi gozle gorulur derecede =
    olabiliyor. Bazen ufak ayrintilar buyuk sorunlar dogurabilir ( Soruyu =
    soran kisi icin deil genel konustum )

    >Hangi donanimda hangi baglanti hizinda yari yariya ? :).

    Bunu bilemeyiz. Ben teorik olarak konustum pratigi cok farkli olabilir.

    > Ben halen iptables ile daha avantajli olmayacagini soyluyorum ama. Her
    > durumda tum istek paketleri benim bant genisligimi kullanacak.

    Sonucta bunu onlemek imkansiz. Ancak dedigim gibi cok yuk isteyen =
    sisteme gore DNS ler ayarlanirsa bantgenisliginden kazanc olabilir.

    Karsilikli bilgi alisverisi icin Tesekkur ederim.

    Bu arada konu cok farkli yerlere kaydi 2 li tartisma sekline donustu. =
    Mail grubunuda meskul etmis olduk. Rahatsiz olan olduysa kendi adima =
    ozur dilerim
    Saygilar.